موضوع مسابقه:
همگرایی: شروعی دوباره – ما از شما می خواهیم تا ارتباط بین سازه های مصنوع و المان های طبیعی مجاور آن را با نگاهی موشکافانه تر ارزیابی کنید. طراحی شما چگونه میتواند ضمن تامین نیازهای جوامع و فراهم کردن بستری برای رشد و شکوفایی طبیعت به ترویج فرآیند های فراگیر احیاء و نو شدن به ویژه در محیط های شهری بپردازد؟
هیئت داوران (به ترتیب حروف الفبا):
هومن بالازاده (معمار، موسس استودیو معماری هوبا)
انسیه خمسه (معمار، موسس FEA Studio)
آرمین محسن دانشگر (معمار، مدرس دانشگاه وین، موسس دفتر معماری دانشگر)
مهرداد زواره محمدی (معمار، استاد دانشگاه، برنامه ریز شهر و معماری)
مینا معین الدینی (معمار، موسس استودیو USE)
محورهای اصلی:
- سطح نوآوری و استفاده از فناوری
- تاثیرگذاری اجتماعی و اقتصادی
- اثرات زیست محیطی
- بهره برداری از انرژی
- تعاملات انسانی و نیازهای اجتماعی
- نظریه های نور و رنگ
معیارهای داوری
بخش معماری
کانسپت طراحی ۲۰%
- کانسپت های پروژه و بیان مسئله به صورت واضح و تاثیرگذار ارائه شده باشدکانسپت های پروژه و بیان مسئله به صورت واضح و تاثیرگذار ارائه شده باشد.
- بر مبنای تحقیقات موثر و گسترده شکل گرفته باشد.
- توانایی ارائه راهکار های مناسب و موثر برای چالش طراحی را داشته باشد.
- نشان دهنده مهارت های تفکر انتقادی و حل مسئله باشد.
- مبتکرانه و نوآورانه ، مرتبط با موضوع و بر کاربران فضا تأثیرگذار باشد.
نوآوری در طراحی ۲۰%
- نشان دهنده سطح بالایی از ابتکار و خلاقیت باشد.
- نشان دهنده توانایی ارائه راهکار های نوآورانه و آینده محور با به کارگیری فناوری باشد.
زیبایی شناسی و تاثیرات بصری ۱۰%
- طراحی از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد و به طور موثر در هماهنگی با هنجارهای اجتماعی و فرهنگی کاربران خود باشد.
عملکرد ۲۰%
- برنامه ریزی/دقت طراحی فضا و سایت: توانایی ارائه پلان هایی مطابق با موضوع و زمینه مورد نظر. طراحی و تهیه پلان مناسب هر فضا، متناسب با نیازهای کاربران و مطابق با اصول آنتروپومتریک (ابعاد انسانی) و ارگونومی.
- عملکرد: طراحی، برای کاربری مورد نظر مناسب باشد و تغییرات مثبتی در جامعه و کاربران ایجاد کند.
- تأثیرگذاری طراحی: طراحی، اثرگذاری قابل توجهی بر زندگی معاصر و محیط زندگی داشته باشد. حاوی ارزش ها و هنجار های اجتماعی قوی باشد. به طور موثر در پرورش نسل بعدی و پیشرفت جامعه به عنوان یک کل واحد کمک کند.
- قابل اجرا و عملی بودن: طراحی، مطابق با مصالح و فناوری روز و قابل دسترس باشد.
پایداری و مرتبط بودن ۱۵%
- قابلیت پاسخگویی به نیازهای مردم و محیط زیست را با رویکردی ماندگار و تأثیرگذار داشته باشد. (به عنوان مثال پاسخگوی مسائل اقلیمی و انرژی باشد)
- در طول مراحل توسعه و طول عمر پروژه، فرآیند های فکری موثر و استفاده از منابع تجدید پذیر و چرخه حیات را در نظر گرفته باشد.
- طرحی فراگیر و مانا باشد.
استفاده از رنگ ۱۰%
- نشان دهنده درک عمیقی از رنگ ها و تاثیرات آنها بر کاربران فضا باشد.
- استفاده خلاقانه و مبتکرانه از رنگ ها را به عنوان بخشی از راهکارهای طراحی به تصویر بکشد.
- نمایش خلاقانه ای از تعادل بین رنگ ها، مصالح و خروجی های حاصل از طراحی باشد.
ضوابط حضور و روش ارائه آثار:
عنوان و موضوع پروژه و کانسپت
همه پروژه ها باید با عنوان پروژه و موضوع / کانسپت شروع شوند.
شرح کانسپت طراحی
شرح طراحی نباید بیش از ۸۰۰ کلمه باشد و به عنوان یک فایل Microsoft Word ارسال شود. هنگام تحویل نیز باید در CD / DVD موجود باشد.
شیت های ارائه (سایز A۲)
a-حداقل ۳ شیت، و حداکثر ۴ شیت، شیت ها باید بر اساس نسخه دیجیتالی ارسال شود.
b- شیت ۱ باید عکس های موجود در سایت (در صورت وجود)، پیمانکار (در صورت وجود)، پلان طبقات، نماها، پلان و لی اوت مبلمان و تحلیل سایت را نشان دهد.
c- شیت های ۲، ۳ و ۴ باید پرسپکتیوهای سه بعدی را نشان دهند. برای راهنمایی بیشتر در مورد استفاده از رنگ به بخش "رنگها" مراجعه کنید.
d- شیت های ارائه باید به صورت عمودی طراحی شوند.e- نسخه دیجیتالی شیت های A۲ پروژه باید در CD / DVD با پوشه ای به نام "Presentation Board" ذخیره شود و نام هر کدام به صورت "Your Name - Board ۱" نام گذاری شود.
نام گذاری مدارک داخل شیت های ارائه
تمام فضاهای پلان ها را نام گذاری کنید.
پرسپکتیوهای موجود در شیت های ارائه دیجیتال ۲ ، ۳ و ۴ باید در اندازه های A۳ ، A۴ یا A۵ باشد و داخل شیت باشند.
فرم ثبت نام باید هنگام ارسال مدارک در CD / DVD به عنوان صفحه جلد پیوست یا ضمیمه شود.
برای اطمینان از عدم شناسایی شما در مراحل داوری ، نام یا سایر مشخصات شناسایی خود را روی شیت های خود قرار ندهید.
تصاویر پرسپکتیو
a- هر کدام از فایل های پرسپکتیو به صورت جداگانه باید (حداقل) در اندازه A۴ باشد. این فایل ها باید در پوشه ای با عنوان "perspectives" ذخیره شوند. فرمت آنها JPEG باشد و نامگذاری آنها براساس "نام فضا" باشد. به عنوان مثال ، اتاق نشیمن / لابی.
b- تمام فایل های تصویری باید حداقل ۳۰۰ dpi با فرمت JPEG باشند.
عکس ها
a-یک عکس پرسونلی جدید با وضوح بالا از خود در قالب JPEG با کیفیت ۳۰۰dpi با نام خود به عنوان نام فایل بارگذاری کنید (به عنوان مثال "نام شرکت کننده. jpeg").
b-اطمینان حاصل کنید که صورت شما کاملا واضح دیده شود. زیرا در صورت انتخاب شدن به عنوان فینالیست این عکس برای رسانه ها و نشریات آنلاین استفاده خواهد شد.
رنگ ها
a-تمام رنگهای استفاده شده در پروژه ، در صورت وجود ، باید از طیف رنگ های شرکت نیپون باشد.
b- در فرم ثبت نام مشخص کنید که کالیته های رنگی از کدام کشور و نماینده ی Nippon Paint است، زیرا هر کشور مجموعه های مختلفی از نام رنگ و کد های رنگ دارد.
قوانین و مقررات:
- شرکت کنندگان باید در زمان ارسال ،دانشجوی معماری باشند.
- اگر مشخص شود که شرکت کننده در زمان ثبت نام فارغ التحصیل شده است، رد صلاحیت می شود.
- این جایزه برای کلیه دانشجویان معماری در سال سوم و بالاتر مجاز است.- برای هر دانشجو فقط یک بار ثبت نام مجاز است.- آثار ارسالی باید کاملاً با دستورالعمل های ثبت نام مطابقت داشته باشند و باید به دبیرخانه ارسال شوند.- تصمیمات داوران قطعی است.
- به نامزدهای منتخب برگزیده جهت ارائه شفاهی برای تصمیم گیری نهایی داوری، اطلاع رسانی خواهد شد.
- به برندگان برای شرکت در مراسم اطلاع رسانی خواهد شد.
- جوایز غیر قابل انتقال و غیر قابل تعویض با پول نقد هستند.
- کلیه دانشجویان شرکت کننده در زمان ثبت نام باید گذرنامه معتبر داشته باشند.
- شرکت کننده های سال های قبل مجاز به شرکت در مسابقه امسال می باشند.
آخرین مهلت ارسال آثار: ۲۰ دی ۱۴۰۱
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.